În piața din România sunt foarte multe afaceri cu produse sau servicii foarte bune, care realmente pot rezolva probleme potențialilor lor clienți, dar care nu se promovează corespunzător, sau cărora le lipsește încrederea de a se promova folosind metodele pe care ni le oferă era informatică.
În acest secol, viteza internetului este egală cu viteza de promovare online a afacerilor
Anii în care promovarea se face strict offline apun rapid. Vă amintiți cum se făcea promovarea înainte să apară Facebook? Dar înainte de apariția internetului, că totuși acesta a cam apărut odată cu noi, cei din această generație.
Dacă în anii ‘90 toate firmele începeau să fie conștiente de ideea că prezența online este un mare bonus, am ajuns acum la o luptă crâncenă în licitarea pozițiilor pentru cea mai bună afișare a reclamei noastre în rețelele de socializare, cele de content media sau de pe google.
Mai vine și AI-ul din spate care simplifică puțin treaba, dar acesta este un subiect despre care putem discuta ore sau zeci de pagini de blog.
De la customer journey la strategia de marketing dintr-un funnel de vânzări
Revenind la termenul de funnel de vânzări sau funnel de marketing, acesta este un model de promovare care descrie customer journey-ul unui potențial client de la necesitatea de a rezolva problema pe care produsul sau serviciul o rezolvă și până la vânzare, adică modul în care potențialii clienți sunt atrași către un produs sau serviciu și sunt îndrumați prin diferitele etape ale procesului de vânzare, de la cunoașterea ofertei sau a vânzătorului, la aprecierea acesteia, la a avea încrede în ofertă și abia apoi spre a cumpăra.
Funnel-ul de vânzări are obiective specifice pentru fiecare etapă componentă, de aceea necesită o strategie de marketing atent realizată, unde etapele funnelului sunt concepute pentru a ajuta la transformarea vizitatorilor inițiali în lead-uri și ulterior în clienți.
Odată realizat acesta poate fi complet automatizat, este ca un agent de vânzări care comunică automat cu un număr nelimitat de clienți ce pot fi preluați la orice oră.
Etapele unui funnel de vânzări
Funnel-ul de vânzări poate fi văzut ca o pâlnie în care fiecare etapă reprezintă o porțiune mai restrânsă a pieței țintă, astfel încât numărul de oameni care trec prin fiecare etapă, devine din ce în ce mai mic pe măsură ce avansează în procesul de vânzare.
De exemplu, în etapa inițială de atragere a atenției, potențialii clienți sunt atrași prin publicitate, marketing de conținut sau alte forme de promovare cu sau fără costuri de reclamă. Aici intervine un magnet de marketing ce va juca rolul de a fi oferit în schimbul datelor de contact ale potențialului client.
În etapa de educare și familiarizare se face o evaluare a autorității care prezintă oferta sau chiar a ofertei. Persoanele de la această etapă încep să ia în considerare dacă produsul sau serviciul este potrivit pentru nevoile lor.
În etapa de decizie este importantă existența unor elemente de autoritate și de încredere pe care oferta trebuie să le conțină. Persoanele de la această etapă iau o decizie destul de ușor dacă să cumpere sau nu, iar aici rolul unor elemente precum testimonialele sau review-urile sau studiile de caz sunt extraordinare.
Tot acest efort inițial, ce poate fi automatizat complet, va face mult mai ușoară vânzarea și te va putea face să nu mai alergi după clienți, încât aceștia vor veni spre tine, dorindu-și oferta ta.
În etapa de retenție pe care în prezentarea noastră o numim “clienți loiali”, ne concentrăm pe păstrarea clienților câștigați prin servicii excelente după vânzare și prin oferirea de valoare suplimentară. Clientul care a cumpărat odată de la tine, are cele mai mari șanse să revină. Iar noi avem datele lor de contact.
Cu puțină creativitate, de aici pot reieși o mulțime de alte idei pe care le vom mai dezbate în continuare în comunitate, atunci când vom avea timpul disponibil.
Dacă nu ești deja în comunitatea noastră, te poți alătura acum: https://www.facebook.com/groups/smartstart.ro
Iar în continuare, dacă vei urmări video-ul pe care ți l-am pregătit, vei înțelege și mai bine tot ceea ce am prezentat mai sus.
Iar dacă informația aceasta este utilă pentru tine, am aprecia enorm s-o împărtășești și cu prietenii și cunoștințele tale.