Încă puțin mindset antreprenorial înainte de a veni cu exemple de afaceri online
Dacă educația clasică ne-a format încât după 12 ani de școală să devenim ghiocei obedienți utili societății, tot acesta este efectul care ne-a învățat să gândim într-un mod care ne limitează enorm.
Dacă ești conștient/ă de ce am spus aici, ai ochii deja larg deschiși pentru a vedea multe aspecte importante din viață și am încredere că vei putea ajunge exact unde îți dorești atât timp cât nu te oprești din acest demers de a-ți face viața tot mai bună și mai frumoasă.
Vrei să scapi de câteva convingeri limitative și să te lovești de un mare AHA? Citește acest blog și promit să pun în el câteva motive la care merită să te gândești intens.
Foarte mulți noi antreprenori visează la profit lunar. Dacă se poate încă din prima lună. Însă aproape orice afacere are nevoie de puțin timp de formare, de calibrare și de acomodare cu piața.
Tu care crezi că ar fi profitul cel mai sănătos la care ar trebui să te gândești? Cel lunar, nu?
Ei bine, dacă rămâi pe această gândire, îți vei pune singur/ă frână și te vei bloca în sistemul clasic pe care societatea n-a avut de ales și cu care a trebuit să ne obișnuiască.
Acum 100 de ani nu existau rate lunare cum sunt astăzi. Lumea nu se stresa în acest ritm pentru chiria lunară și pentru asigurarea zilei de mâine. Majoritatea străbunicilor aveau prin gospodării tot ce le era necesar. Nu era viteza din societatea de astăzi. Nu exista comunicarea rapidă pe care o avem la îndemână, dar nu existau nici grijile și stresul din societatea de astăzi. Nu compar calitatea vieții și riscurile, ci doar viteza și periodicitatea plăților.
Ei bine, din nevoia de a asigura în societate tot ceea ce ne este necesar, mai ales cu efectul accelerat de urbanizare, au apărut toate nevoile moderne care ne generează costuri lunare.
Însă dacă ai reuși să generezi într-o lună tot venitul necesar pentru un an de zile, ce ai face cu timpul din celelalte 11 luni? Te rog stai puțin pe această întrebare și gândește-te efectiv la cazul tău și la ce ai face?
În cadrul Smart Start vorbim despre oportunitățile din online, iar aici toate trendurile vin de pe cea mai aglomerată, competitivă și dezvoltată piață de marketing – cea din USA. Dacă vrei să vezi ce afaceri vor apărea în următorii 5-10 ani în lume, te duci în USA de unde vin tot mai multe trenduri și modele noi și inovative de marketing.
Tot în America salariile și veniturile se discută la nivel anual. Rar auzi pe cineva care să discute de venituri lunare.
Ei bine, de când am avut această conștientizare și mi-am pus și eu întrebarea menționată mai sus – “dacă ai reuși să generezi într-o lună tot venitul necesar pentru un an de zile, ce ai face cu timpul din celelalte 11 luni?” de atunci m-am dat și peste cap nu doar să răspund ci să trăiesc în acest fel.
Și crede-mă, este minunat! Și da, poți să câștigi într-o lună ceea ce faci acum într-un an! Dacă nu crezi, mai lucrează la convingerile limitative și în continuare haide să trecem la soluțiile pe care vreau să ți le prezint astăzi.
Social Media Management
Dacă ești în căutarea unei soluții cap-coadă prin care să desfășori încă de zilele viitoare o activitate în online ce îți poate aduce bani rapid, te poți apuca de social media management în cel mai scurt timp.
Asta înseamnă să studiezi și să înțelegi activitatea unei afaceri și să începi să în creezi postări și story-uri pe social media, prin care să atragi atenția potențialilor clienți și să ajuți astfel brandul respectiv să devină prezent mereu și tot mai cunoscut în piață.
Un astfel de serviciu poate fi facturat lejer cu câteva sute de euro pe lună, dacă îi asiguri prezență zilnică în online, iar cu câțiva astfel de clienți în paralel, poți să ajungi la un venit de câteva mii de euro pe lună.
Da – este destul de mult de muncă, mai ales până te obișnuiești cu editarea pe care trebuie să o faci, dar nu te speria, în cadrul comunității Smart Start am avut-o invitată pe Andreea Rusu care v-a pus la dispoziție un curs complet și gratuit în care vă învăță absolut tot ce trebuie să știți despre acest topic.
Aș aminti câteva din valorile ei pe care le transmite prin intermediul acestui curs:
1. A creat acest curs pentru a educa oamenii.
2. Să poți folosi instrumentul de social media la potențialul maxim.
3. Vine cu informații menite să aducă claritate și simplitate în cum funcționează social media și cum să editezi și să organizezi conținutul folosit pentru clienți.
4. Cursul este construit pe principiul ”Work smarter not harder”.
Beneficiile tale că urmezi acest curs sunt următoarele:
1. Înveți cum să te promovezi în online;
2. Ai acces permanent la o comunitate de oameni care desfășoară această activitate.
3. Vei avea update-uri cu noi materiale.
4. Vei învăța tot ce știe Andreea care a lucrat pentru branduri și nume mari cum e Grant Cardone.
5. Poți deveni Social Media Manager și să muncești de acasă în regim de freelancer așa cum îmi doresc să poți prin intermediul informațiilor din Smart Start.
6. Primești constant feedback de la ce lucrezi – doar să îl soliciți.
7. Vei putea avea mentorat cu Andreea acolo unde nu te descurci.
8. Te va ghida inclusiv pentru a descoperi cum să îți găsești job-uri online sau cum să îți găsești clienții potriviți.
Sper din suflet să apreciezi toate aceste informații pe care ea le pune la dispoziție și despre care am discutat în comunitate. Dacă nu ești încă acolo, lasă-ți adresa de email pe pagina noastră și vei putea face parte gratuit din comunitate unde vei găsi toate detaliile.
Dacă nu găsești această activitate potrivită, mai am câteva idei de împărtășit cu tine în acest blog.
Copywriting – o afacere profitabila cu 1000 euro sau chiar mai puțin
Copywriting-ul este arta de a scrie texte care să-i dea pe spate pe cititori și să-i îndrume într-un mod foarte clar referitor la acțiunile pe care ei trebuie să le facă mai departe, generând astfel beneficii pentru proprietarul acestor texte.
Ei bine, până anii trecuți, dacă m-ai fi întrebat dacă școala clasică ne ajută cu ceva, n-aș prea fi avut încredere să te încurajez în a-ți stresa prea tare copiii cu școala, dar între timp am avut niște conștientizări importante.
Școala este o fundație pe care vei clădi la maturitate. Mai ales cea clasică are și rele, dar și bune. Iar cea bună este faptul că această fundație va avea un rol esențial.
Nu vreau să tai aripile nimănui și mereu ador să încurajez oamenii să-și urmeze intențiile și visele, dar dacă ai urât limba română la școală și ai greșeli grave în scriere, această activitate îți este imposibilă la maturitate.
La fel dacă nu ai citit cel puțin 10 cărți până la majorat. Indiferent de cărți, dar această activitate a dezvoltat acel ceva care te face să te exprimi corespunzător pentru a putea ajuta un potențial client să își descrie un produs și un serviciu ca apoi să-l vândă.
Din păcate în școala clasică ni se recomandă să citim doar bălării fără un sens real, iar dacă citești această frază și ai sau cunoști copii în școală, explică-le importanța cititului când încă sunt mici și când încă își pot forma o fundație. Și recomandă-le ceva util și interesant de citit.
Ca o idee, un email complex de vânzare poate fi facturat cu 100 – 200 de lei, iar o postare complexă costă în jur de 30-50 de lei.
Știu, există tooluri care folosesc inteligentă artificială și care ne pot scrie texte super complexe și interesante, bazate pe câteva inputuri, dar va mai dura mult până să scrie texte persuasive corespunzătoare unui client pretențios, iar copywriting-ul este o activitate pe care i-aș recomanda-o oricărui începător care vrea să intre în aria de marketing, încât se va lovi de această nevoie cam la tot pasul.
E important să știi cel puțin cerințele de bază, dar este o abilitate ce poate fi aprofundată relativ repede de cei care îndeplinesc condițiile menționate mai sus, iar pe piață chiar există câteva cursuri foarte bune ale căror autori am putea să-i invităm în comunitate să ne spună mai multe, dacă va exista interes pe acest topic.
Atenție, copywriting-ul și content writing-ul sunt 2 lucruri total diferite. Ambele implică scrierea de texte, doar ca în copy trebuie să intervină mult mai mult abilitățile de persuasiune încât vei scrie texte de vânzare pentru emailuri, pagini de vânzare ș.a.m.d pe când prin content writing de adresezi mai mult textelor informative cum sunt blogurile, newsletter-urile de informare etc.
Rularea de reclame cum sunt reclamele de Facebook, reclame de Google sau mai nou și reclame pe TikTok
Dacă la copywriting am menționat că ar fi fost bine să fi prieten în școală cu limba română și în special cu cititul, pentru a avea succes în aria de a rula reclame în mediul online, ar fi fost bine să fi fost prieten cu matematica.
Dacă în școală și chiar în facultate mi se părea că matematica e cea mai mare prostie, încât niciodată nu voi avea nevoie de integrale de ‘nșpe, ei bine toate acele probleme și strategii m-au ajutat să îmi dezvolt gândirea analitică.
Când în viață ai de rezolvat într-o zi 10 probleme de dificultate diferită în mai multe locații și trebuie să-ți faci programul, să te gândești și la profesorul de matematică. Are un oarecare aport la modul în care acționezi.
La fel și când rulezi reclame, indiferent de platformă. Fără o gândire analitică cel puțin medie, va fi destul de greu să înțelegi indicatorii importanți pe care trebuie să-i urmărești încât campaniile de promovare ale clientului tău să funcționeze corespunzător.
Strategii de reclame poți să înveți super ușor atât de pe Youtube, dacă ai răbdarea să pui informațiile cap la cap, cât și prin intermediul unor cursuri foarte bine structurate pe care le avem la dispoziție pe piață.
Înveți bazele relativ rapid și la fel de rapid poți să-ți și găsești clienți încât cererea și competitivitatea din piață sunt chiar mari și mereu apar noi și noi afaceri ce au nevoie de astfel de servicii.
Să nu zic că în anii ‘90 încă vindeam cu anunțuri în ziar, încă nu aveam Facebook, iar acum avem și TikTok care e relativ nou pe piața și care deja ne oferă această opțiune.
Mereu vor apărea noi și noi oportunități și surpriză: dacă știai să rulezi reclame de Facebook, TikTok a făcut platforma de ads efectiv identică. Și abia acum o dezvoltă, pe cum se dezvoltă și platforma.
Deci, dacă tu credeai că este târziu să dezvolți astfel de abilități și vrei să vi în lumea online, eu zic că este important și obligatoriu să știi cel puțin bazele.
Ce este frumos în acest domeniu este că dacă ești cu adevărat bun, câștigi procentual din bugetul pe care clientul tău îl pune la dispoziție. Din ce știu eu, procentul variază între 5% și 20%, cu o medie de 10% la majoritatea agențiilor mari.
Adică dacă un client rulează reclame de $10.000/lună, pentru faptul că-i administrezi acel cont de reclame vei putea factura $1000. Dacă tu faci și strategia și tot ce trebuie și îi aduci clientului plus valoare și îi iei de pe cap grija acestui aspect, procentul se poate duce considerabil în sus.
Iar dacă clientul tău rulează bugete de zeci sau sute de mii de euro pe lună, atunci acest procent poate să scadă, încât efortul după o anumită valoare este cam același, iar pentru client altfel este mai avantajos să-și formeze un om intern companiei lui.
Așadar, dezvoltarea abilităților prin care cel puțin știi cum să rulezi reclame pe 2-3 platforme mari este un aspect obligatoriu din punctul meu de vedere.
Această activitate poate fi foarte ușor combinată cu cea de social media management și apropo, în cadrul reclamei propriu-zise intervine din nou partea de copywriting, unde cineva trebuie să scrie acel text al reclamei.
Dacă există interes, și pe acest topic putem avea invitați în cadrul comunității care să ne povestească și mai multe din experiența lor.
În cadrul următorului material pe care mă gândesc să-l pregătesc voi intra în unele activități ce pot fi desfășurate și ca job-uri online, ca remote jobs. Dacă te gândești la o afacere profitabila cu 1000 euro, dacă stau să mă gândesc la metodele prezentate astăzi, doar dacă-ți iei un laptop nou ai nevoie de acest buget, sau dacă ai laptopul, accelerează knowledge-ul cu un curs pentru oricea din aceste metode.
Metodele pe care ți le-am prezentat astăzi presupun să începi o activitate ca freelancer, ca business one man show, care se dezvoltă, se perfecționează și care de aici poate evolua în zeci de alte direcții.
Crearea unui serviciu de tipul prezentat în acest blog îți permite să dezvolți ulterior o mică echipă în jurul tău ce ulterior să crească și să devină o agenție super mare sau îți permite să prestezi și mai multe activități și să te dezvolți tu în mai multe arii de marketing.
Și nu e ca și cum asta vei face toată viața, dacă la un moment dat vei descoperi alte activități și mai interesante sau mai potrivite pentru tine, dar cred că sunt activități care te pot duce de la zero la hero în cel mai scurt timp.
Iar dacă informația aceasta este utilă pentru tine, aș aprecia enorm s-o împărtășești și cu prietenii și cunoștințele tale.